23 October 2011

hingga nafas pinjaman ini dipulangkan

aku sujudkan ego aku demi kita
aku harapkan cinta yang indah
seringkali aku tertunduk pilu
aku bukan insan yang kau tempatkan dihati
mungkin aku sekadar pada nama
pada pandangan mata duniawi 
namun aku sering bermimpi
hayat ini aku lalui dengan tenang
tapi apa yang takdir hulurkan
persetan dengan rasa jiwa ini
aku mencari teduhan sampai tiba ajal aku
bukan persinggahan yang aku jumpa sewenangnya
takdir mulai menyentuh sanubari
aku seperti mengemis ditepian jalanan
dengan kesebalan hati aku mengukir tawa
dengan titisan airmata aku tersenyum pilu
pahit didalam benak aku tawarkan
jiwa sering merintih dengan sepi
kalot aku merangkak mencari erti
berhempas pulas kah kau menyintai aku
dalam erti kata 'aku hanya bebanan rasa'
aku akan terus mengharap
mungkin hingga nafas pinjaman tuhan ini dipulangkan
aku ingin sekali merasa makna 'cinta seorang insan'
yang tulus menyintai aku yang bakal pulang pada 'pemilik hakiki'

1 comment:

Lavender Lassie Roses said...

berbekalkan semangat dan kekuatan diri,..
Segalanya harus dilakukan, dan dihadapi,...
setiap kejadian punya maksud yang hakiki,...
Hanya DIA sahaja yang mengetahui... :)